Monday, August 19, 2013

Ceritera: Raya-Raya...

Assalamualaikum semua...
lamanya fielah x update blog...
lpas mnyiapkn tmpahan kait.. 
Syawal  menjelang tiba..
tolong sana sini kemas rumah...
balik kampung... 
smpai xsmpat nk update.. huhu...

bila tgk kwn2 lain.. 
best nye dpt balik kmpung still ad atuk dan nenek...
fielah raya first raya di kluang...
abg je xde sbb tahun nie abg beraya di kota tinggi rumah mentua...
tggl lah kami 3 beradik dg mak dan ayah...

lepas solat raya, kemas rumah sebelum bertolak ke JB..
unt ziarah pusara nenek dan atuk belah ayah...
dan berkunjung ke rumah pakcik dan makcik yg ad di johor...
malamnye smpai semula ke kluang...

hari raya ketiga barulah balik ke melaka...
balik melaka pn xsempat nk brkunjung 
ke rumah sedara mara yg berada di sana...
sbb buat tahlil di rumah kampung..
jadi semua berkumpul di sana...
malam balik ke kluang...

slps tu, byk dduk rumah je la... 
rehat kn tgn sblm mmbuka kmbali tmpahan kait...
ok la.. stop cerita.. huhu


Salam Aidilfitri dari fielah sekeluarga ^_^

Tuesday, August 6, 2013

Crochet:Flower Bag

Assalamualaikum,semua..

semoga hari ini lebih baik dr semalam..

insyaAllah ^_^

Flower Bag nie tmpahan dr kawan kpd kawan fielah...

dh byk kali jg kwn fielah nie tmpah kn unt kwn dia...

beg nie katanya nk guna masa Hari Raya nnti.. 

selepas siap kn semua temphan kopiah, terus focus buat beg nie...

bkn ap, beg nie leceh sikit nak buat, 

risau x smpat siap kn sebelum raya... huhu

alhamdulillah.. akhirnye sempat jg siap, 

dh di pos kn, dan alhamdulillah selamat smpai ke tgn pemiliknya...

jom tgk beg nye :)

merah + hitam


alhamdulillah, berjaya letak zip..
kwn fielah kata dia nk letak purse and note II
jd, better ltk zip kn.. 
usaha kn jg, sbb kebiasaannya, beg mcm nie letak butang magnet...
tp, fielah cri kat kluang xde pl kdai yg jual.. huhu


lining dlm beg


yg nie pl warna hitam+coklat


antara dua2 nie mana yg lawa ye.. urmm.. fikir jap...
coklat?.. 
merah?
erm.. dua2 la.. hehe...


lining dlm..


boleh memuatkn puse wanita 9" dan barang2 make up...

ok la... smpai sini saje kali nie.. terima kasih buat semua yg berunjung ke CFy... ^_^

lg sehari nk raya kn.. balang kuih kait unt rumah fielah xsiap lg.. huhu..

kita jumpa nxt day ok.. insyaAllah.. thanks semua ^_^

~wasalam~

Crochet:Balang Kuih Raya

Assalamualaikum

tempahan balang kuih raya dari kak long, fielah
thanks kak long ^-^
layan je ye pic d bwh nie... :)


pandangan atas


dalam kotak yg di buat sendiri.. huhu
oh ya.. kak long fielah jg menempah sarung kotak tisu...


dr sisi

itu saje kali nie.. 

wasalam

Friday, August 2, 2013

Ceritera:....

Assalamualaikum

Ramadhan dh nk smpai ke penghujungnya

tbe2 fielah teringt kenangan lama di kampung bersama arwah atuk dan nenek belah ayah di Johor

bila tringt.. rasa sebak, sedih...

kenangan yg hanya tggl dlm memori..

walaupun bukan lah cucu kesayangan arwah atuk.. 

tp, setiap kali ziarah atuk, bila nk balik.. mesti atuk pesan...
"belajar rajin2.. nnt  ble dh brjya.. dpt tlg ayah mak.."

ayat inilah yg selalu atuk pesan untuk kami adik beradik...

dan insyaAllah x kn kami lupakan...

walaupun xrapat.. rindu..  rindu bila atuk dh xde.. sedih.. sgt sedih...

tp, Allah lg syg kn atuk...

atuk kembali ke rahmatullah pada 11 Januari 2013 bersamaan 28 Safar 1434 H

pada hari Jumaat yg penuh barakah...

Ya Allah, waktu tu sgt sedih.. walau di tahan air mata akhirnya menitis jua..

atuk pergi untuk bersama dg nenek di sana...

setelah 10 tahun atuk berpisah dg nenek...

semoga roh atuk dan nenek tenang di sana
dan di tempatkan di kalangan orang2 yg soleh dan solehah...

amin..

al-Fatihah buat arwah atuk, Amat bin Puteh dan arwah nenek, Zaharah..

al-Fatihah...