Sunday, September 5, 2010

KENAPA MERINDUI DAN MENYAYANGI SESEORANG ITU MENYAKITKAN?....

Hahaha... rse kelakar sikit mmbce tajuk entry kali nie....

nie sbb xde krje la nie... 2 yg nk merapu skit... heehee....

org kata.. cinta wak2 sekolah cinta monyet kn... haah... monyet pn thu bercinte tau... jgn main2...

kwn fielah pernah bercerita kat fielah tntg kisah dia... kisah benar tau... heehee

kisahnyer..

dia seorg yg xprnah jatuh hati kat llki sblum2 nie dan dia bknlah seorg yg ske merapatkn dri nyer dg llki...

ad yg mhu mghmpiri tp dia ske wat xthu...

tp sewak2 tgktan 4... (uish.. muda lg tu... still belajar lg.. mne ley cinta2 nie kn... haahaa)

seorg lelaki tlah mmbuka pin2 hati dia...

pd awlnyer.. dia terima lelaki i2 bkn sbb dia syg kn llki tu.. tp sbb llki 2 yg syg kn dia...

dan dia ckp.. "Fadilah, sy akn trima org yg syg sy brbanding sy yg syg org tu.... sbb 2la sy trima dia"

dan kwn fielah bahagia brsame llki 2 wlaupun mereka tak prnah "berdating" jauh skali berpegang tgn...

nmun.. "mgharap panas hgga ke ptg.. rpenyer hujan d tgh hari..." (haahaa... brperibahasa sekejap...)

setelah dia byk bersabar dg prhbgan mereka... yela.. mereka bkn selalu brhubung pn.... (adlh sbb2 nyer)..

Akhirnyer.. setelah prhbgan mereka berusia 1 thun 2 bln, llki 2 memutuskn prhbgn mereka...

dan tnpa bnyk bicara.. kwn fielah menerima kptusan i2 wlaupun hatinyer trlalu sedih dg kptusan yg dbuat....

brulah dia thu bahawa dia tlh mnyayangi llki i2 sdgkn selama ini dia tdk sdr akn perasaan dia sndri...

puas dia membina kembali smngat yg hilang, mncri kekuatan unt mnghadapi semua nyer..
xde spe yg thu kesedihan yg d tanggung...

dia hanya tersenyum ble org bercerita mananyakan khabar hbgn mereka walhal hatinyer menangis kesedihan..

tp dia tahu.. sesua2 yg berlaku i2 msti ad hikmah nyer.. dlm kesedihan nyer...

keputusan SPM d umumkan n dia berjaya mnyambung pelajaran ke Matrikulasi serta mndpat tawaran UPU...

i2 jg lah harapan kedua ibu bapa nyer...

alhamdulillah.. berkat kesgguhan menimba ilmu selama ini n jg berkat doa seorg ibu serta org2 yg d sygi yg masih ad d cc saat llki i2 prg mnguatkn langkah kaki kwn fielah unt menerus kn khdupan..

bkn kah Allah i2 Maha Adil.... Dia Lagi Mengetahui ap yg tdk kte ketahui...

dia berbicara pd dri nyer sndri.. "Kenapa aku msih bersedih?.. sdgkn aku ad org2 yg syg aku... knapa aku msh mennti... sdgkn aku tdk yakin dia akn kembali... kenapa aku jd lemah hanya sbb khlngan dia insan yg aku syg?.. sdg kn Allah S.W.T sntiasa ad unt hamba-hamba Nya... mmg benar.. aku merindui dia... mmg benar.. aku menyayangi dia.... tp.. Allah lg benar janji nyer... llki yg baik unt ppuan yg baik.. bg2 lah sebalik nyer..."

perlahan2 kwn fielah menerima kenyataan.. "ye.. mgkin dia trbaik unt ppuan lain... mgkin aku bukan yg trbaik wat dia... ad ppuan yg lg baik unt dri nyer sdg mnunggu dia.. aku?.. insyaAllah ad llki yg baik unt ku jua.... Ya Allah.. Engkau kurniakan lah aku kekuatan unt mghadapi ini semua...."

perlahan-lahan kwn fielah kembali meraih kekuatan nyer...

kini... setelah 2 thun lbih mereka berpisah..

dan setelah dia melanjut kn pelajaran ke Universiti setelah mnamatkan pngajian d Matrikulasi...

llki i2 hdir kmbali ke dlm hdup nyer....dia trpana... masih adakah secebis kasih unt insan i2.. llki yg prnah dia syg?.... yg tlah mmbuat dia mnderita?...

jwpn kwn fielah... "Ye Fadilah.. bkn hanya secebis kasih.. tp... syg sy pd llki tersebut masih sama seperti dulu.... dia insan prtma yg bertakhta dlm hati sy Fadilah.. mne mgkin sy mampu melupakan dia..."

(fielah trdiam mndgr jwpn dia) benar la kata org:
Ia cuma mngambil masa sminit utk jatuh hati pd seseorg, satu jam untuk menyukai seseorg, satu hari untuk menyintai seseorg ttp ia mengambil masa yg lama untuk melupakan seseorang malah mgkin spnjang khdupan kte tdk mampu unt mlpekan dia...
mereka tlah brhubng kmbali n kwn fielah sgguh bhagia...

namun... mereka tdk mnyambung kmbli ikatan yg tlh trputus kerana kwn fielah kata, "dia xdpt beri komitment kerana dia tkut xde mse unt sy Fadilah... dia tkut t dia akn kecewakn sy skali lg..... ats sbb i2... dia tdk mnyambung kmbli ikatan kami"

mcm mne dg kwn fielah 2... xsedih ke dia?... "Fadilah... mstilah sy sedih... dia je yg bley wat sy sedih n menitiskn air mata... wlaupun kteorg xde ap2... tp cre pn dh mcm org brcinta... ble sy ckp kte xde ap2 kn... dia kata.. tp sy syg kn awk.... klau dia xnk kecewa kn sy lg... knape dia hdr unt kali ke2 dlm hdup sy Fadilah... sy xthu Fadilah... sy xdpt bce hati dia.... sy xthu spe sbnrnyer sy dlm hati dia... setiap kali sy fkir.. setiap kali tu sy sedih.... "

fielah pn ckap kat dia.. xyah lah fkir lg... t wat hati 2 smkin skit....

dia mmbalas.. "Fadilah... mne mgkin sy xley fkr psl dia.... selama nie pn sy selalu fkr psl dia... n dia ad pinta sy berubah... dr c2 sy thu.. sy bkn lah ppuan yg dia inginkn... sy bkn nyer baik unt dia Fadilah... sy xdpt jd sprti yg dia mahu kn... sy nk dia terima ap ada nyer sy sprti mne sy bley trime dia Fadilah.... sy sbar ble sy merajuk, dia xpjuk.. sbb dia mmg xreti pjuk ppuan... wlaupun terasa... tp sbb sy syg kn dia... sy sabar.... dia xde mse unt sy... sy sbar.... sbb sy nk memahami dia... mgkin dia dh xthan dg perangai sy agk nyer... mgkin dia akn prg unt kali ke2... Fadilah... sy xnk dia prg tggl kn sy lg... tp.. Allah yg menentukan segala nyer kn... sy kne kuat kn Fadilah... sy kne kuat unt mghadapi semuanyer... sy bukan ppuan yg mdah lemah... Fadilah.... sy prlukan kekuatan..."

Awk.. Allah sntiasa ad unt awk... awk jgn prnah brhenti berharap... sy pn ad unt awk.... awk jgn bersedih ye" tutur fielah...

dn dia hanya tersenyum manis... smbil ucp kn... "thanks Fadilah"

~kini.... kwn fielah still setia pd llki tu wlaupun dia xthu ap ksudahan nyer.... dan unt dia.. ila tlah titipkn doa ini:

Ya Allah, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kemesraan antara kami
agar kebahagiaan i2 abadi

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala

~semoga akhirnyer kwn fielah akn menemui kebahagiaan yg dia nnti kn.. insyaAllah....~

Saturday, September 4, 2010

YEAH!! BERSAMA FAMILY AKHIRNYER ^^

sgguh penat rse nyer
bergelumang dg kuiz, test serta assingment
sebelum pulang bercutie d rumah......

...................FINALLY.................
i'm home ^_^

sgguh bahagia bersama family yg trcinta
ble dh blk nie.....
lg2 cutie lama pl tu...
ap lg...msti la ad resepi yg hndk d cbe kn.... heeheee

dan resepi yg tlah d cbe ialah...
"PUDING KOKTEL"
resepi dr kwn fielah, Ola Rahim...
thanks to her...
mak ila n abg ila kata sedap... heehee
yg lain blum merasa lg....
first time mencube...ini lah hasil nyer...

k la.. 2 je yg nk dceritakn...
sbelum i2...
jom bersama kte fkir2 kn ayat nie...
ayat yg d beri oleh Cikgu Fizik fielah wak2 sekolah dlu...
n i'm still remember it until now....
"CHERISH THE GOLDEN MOMENT BEFORE IT PASSED BY"

~saat2 yg terindah i2 hrus lah d hargai dg sebaik mgkin...
kerna mgkin ia nyer xkn berulang lg....~

yg nie pl cikgu fielah wak2 sekolah rendah berkata,

"HARGAILAH SESEBUAH KEBAHAGIAAN ITU
KERANA IANYA HANYA HADIR SEKALI SAHAJA"

~rmai yg tdk sedar kebahagiaan ad d depan mata n
rmai yg tdk mghargainyer shhga lah
kte kehilangan kebahagiaan i2...
jd... sblum trlambat...
hargailah kebahagiaan yg hdr dlm khdupan kte....
kerna kte tdk tahu ap yg mnnti kte d mse depan...
jgn nnti kte mnyesal tidak kesudahan...~

#renung-renungkn#