Tuesday, June 29, 2010

~Rahsia Wanita~

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya seorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

(fielah sndri ketawa ble mmbce artikel ini... knape ye... heehee~
adkh ini sua2 prnyataan atau kenyataan?... jom kte fkr2 kn... ^^ )

Monday, June 28, 2010

Three Mens Valuables


Three men are in a car which is about to crash. They all decided to throw out one valuable item.

The first person throws out a rock.The second throws out a pen. The third throws out a grenade.

Their car crashes and they survive the crash. Then, they all start walking back to get their valuable items.

The first man sees a little girl crying and asks her, "Little girl, why are you crying?"

The little girl replies, "Someone threw a rock at me!"

The second guy sees a little boy crying and asks him, "Little boy, why are you crying?" The little boy replies,

"Someone threw a pen at me and poked me in the eye!"

The third guy sees a fat kid laughing really hard and so he asks him, "Hey kid, why are you laughing so hard?"

The fat kid replies, "I farted and my house blew up."


Sunday, June 27, 2010

...special 4 my frenz...


frenz....

u my frenz...
u don't always show it
but i know that u care

u my frenz...
if i'd ever need u
i know u be there
i'm glad u'r my frenz
u smile always make me calm

u my frenz...
i want u 2 know
if u need me i'm there
make u happy make u laugh

u my frenz...
sometimes u makes me mad
but i can't stay mad
n sometimes i makes u mad
but u does not show it

u my frenz...
jz wanted 2 tell u that
I CARE!!!


if frenz were flowers..

i will not pick u...

i'll let u grow in the garden n..

cultivate u with luve n care..

so i can keep u as a frenz 4ever!!!

...thanks 4 being my frenz....

~smoga ukhuwah yg trjln antra kte akn trus brkekalan hgga ke akhirnyer~

....insyaAllah....


KEMBALILAH


setiap org msti prnah rse sakit hati, rase dukacita, lemah..
tambah2 lg apabila tiada org yg fham ap yg kte lalui wak2 tu....
lg lah rse sedih mnyulubungi dri kn....
wak2 nie lah bru trkapai2 mncri sesua2 unt brpaut....
ad yg plih unt trus hanyut dlm dunia nyer sndri...
n ad ple yg trsedar n kmbali kpd Yang Maha Esa....

bg2 lah lumrah manusia.....
sgguh sdkit org yg brsyukur d ats nikmat yg d kurnia kn...
apabila dri d uji dg plbgai dugaan...
bru lah tringt kpd Yang Maha Esa...

sungguh pn bg2...
rahmat Allah Maha Luas....
pn2 taubat sntiasa trbuka....
selagi blum trlambat....
kmbali lah kpd Yang Maha Esa....

Allah S.W.T telah berfirman:

قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
"Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang malampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."
(QS. Az-Zumar: 53)

وَسَارِعُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ
"Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada surga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa."
(QS. Ali Imran: 133)

وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
"Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, Hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung."
(QS. An-Nuur : 31)

Sabda Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam:
"Allah S.W.T membuka tangan-Nya pada malam hari untuk memberi taubat bagi pelaku dosa di siang hari, dan membuka tangan-Nya pada malam hari untuk memberi taubat bagi pelaku dosa di malam hari, sehingga matahari terbit dari arah barat."
(HR. Ahmad)

Oleh i2...
slgi ad wak2....
slgi nadi ini msh brdenyut....
sedar lah sblum trlambat.....

p/s: pringatan kpd dri sndri n jg wat tman2....

jom hayati lirik lagu nie....

Selamat Hari Bapa, Ayah ^_^

20/06 yg lalu adlh Hari Bapa....
yg ad kat rmah cme ila brsme adk ksygan yg sorg tu n ayah....
kne tggl kat rmah coz mak, abg n akak blk kmpg...
kes kne jge ayah la nie.... huhuhu

slme 3 hri mngmbil alih tgs akak n mak...
mnyiapkn srpn, mkn tgh hri n mkn mlm unt ayh n adk ila....
yg agk lme d tggl kn stlh kplgn akak....
hehehehe

dlm sibuk2 krje 2 (xdelah sibuk mne sbnr nyer)
smpt jg la mmkir kan smthg unt d buat
khas unt ayah la spe lg kn
ap dia ye

taaadaaaaa..... ini lah dia...

jz smthg yg simple unt kngan
ok la kn... ayah jg ptt d hrgai
jasa ayah bg2 byk... dr kecil hgga dewasa
mndidik dg cre yg trsndri... tnpa jemu

smtimes kte rse yg ayh xsyg kte
tp ap yg ayah wat ayah lg thu
sbg ank... kne la ptuh kn
wlaupun kdg2 kte rse... kte dh bsar... 20 thn dh....
tp bg mreka ibu bapa kte... kte still seorg ank kecil...
msh byk lg prkara yg prlu d pelajari... kte cme prlu brsbar...
mreka thu saat mne unt mlpas kn kte brdiri d ats kaki sndri...
ble mreka prcye bhawa kte sdh bleh brdikari...
jgn la pl musnah kn kprcayaan i2...

bg ila...ila brsyukur sgt2....
mmpunyai ibu bapa yg mnjge kami adk beradik dg sebaik mgkin....
mereka tiada penganti nyer....
mak, ayah... ila syg sgt2 mak n ayah...
saaaaayaaaaaaaanggggg sgggggggggt sggggggtttttttt.............